"Про створення консультаційних пунктів цивільного захисту при Виконавчому комітеті Іларіонівської селищної ради"


Іларіонівська селищна рада
Синельниківський район Дніпропетровська область
Рішення виконкому
від 26 квітня 2018р. № 42
"Про створення консультаційних пунктів цивільного захисту при Виконавчому комітеті Іларіонівської селищної ради"
Опубліковано 30 квітня 2018

Керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до вимог статей 39 та 42 Кодексу цивільного захисту України, на виконання наказів: МНС України від 07.06.2011 № 587 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо порядку створення, обладнання та забезпечення функціонування консультативних пунктів з питань цивільного захисту при житлово-експлуатаційних організаціях та сільських (селищних) радах», начальника цивільного захисту Дніпропетровської області від 17.12.2009 № 2 «Про консультаційні пункти цивільного захисту» (із змінами) та з метою просвітницько-інформаційної роботи і пропаганди знань з питань захисту та дій у надзвичайних ситуаціях серед населення за місцем проживання, яке не зайняте у сфері виробництва та обслуговування. Виконавчий комітет селищної ради

В И Р І Ш И В:

 

1. У термін до 01.06.2018 року створити консультаційні пункти цивільного захисту при Виконавчому комітеті Іларіонівської селищної ради згідно Переліку (додаток 1).

2. Матеріально-фінансове забезпечення щодо обладнання консультаційних пунктів цивільного захисту покласти на головного бухгалтера Огнівенко Ларису Вікторівну.

3. Затвердити Положення про консультаційний пункт цивільного захисту (додаток 2).

4. Призначити відповідальними особами за створення та роботу консультаційних пунктів цивільного захисту згідно Переліку (додаток 1).

5. Відповідальним особам за роботу консультаційних пунктів:

5.1. Виділити для розміщення консультаційних пунктів приміщення (кімнати).

5.2. У термін до 01.08.2018 року оформити приміщення пунктів наглядною інформацією, забезпечити технічними засобами навчання, зразками навчального майна (навчальні та наочні приладдя, медичне майно, засоби індивідуального захисту), навчальною літературою та організувати його роботу згідно з нормативними документами.

5.3. Спланувати роботу консультаційних пунктів, оформити відповідну документацію (план роботи пункту на ІІ півріччя, розпорядок дня та графік чергування з надання консультацій населенню щодо дій у надзвичайних ситуацій, список та посадові інструкції працівників пункту, журнал обліку наданих консультацій тощо) в термін до 01.06.2018 року.

Встановити час проведення консультацій: щомісяця другого четверга з 17.00 до 18.00. години.

5.4. Для забезпечення роботи консультаційних пунктів цивільного захисту визначити консультантів з числа активістів цивільного захисту, працівників медичних закладів, вчителів предметів «Захисник Вітчизни» та «ОБЖД» середніх шкіл, список погодити зі спеціалістом з питань ЦЗ та надати на затвердження до 01.06.2018 року.

6. Спеціалісту з питань цивільного захисту Захолоділо С.В. надати організаційну допомогу відповідальним особам у створенні та організації роботи консультаційних пунктів цивільного захисту.

7. Рішення довести до начальників підрозділів Виконавчого комітету

8. Контроль за виконанням цього розпорядження залишаю за собою.

 

 

 

Голова виконкому        Д.І.Екзархов

Додаток № 1

до рішення виконкому

від 26.04.2018р. № 42

 

 

 

 

 

ПЕРЕЛІК

консультаційних пунктів цивільного захисту при виконавчому комітеті

Іларіонівської селищної ради

 

 

№ з/п

Місце розташування консультаційного пункту

Відповідальна

особа

1

смт. Іларіонове, вул. Робоча, 19
Безп’ята Тетяна Степанівна
 

2

с. Мар’ївка, вул. Українська, 59
Григор’єва-Кисіль Наталія Володимирівна

 

 

 

Секретар виконкому     __________ _________________

                                  (підпис) (ініціали, прізвище)

 

 

 

Додаток № 2

 рішення виконкому

 від 26.04.2018р. № 42

 

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про консультаційний пункт цивільного захисту

 

1. Загальні положення

 

1.1. Це Положення розроблено відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України від 02.10.2012 № 5403-VI та наказу МНС України від 07.06.2011 № 587 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо порядку створення, обладнання та забезпечення функціонування консультативних пунктів з питань цивільного захисту при житлово-експлуатаційних організаціях та сільських (селищних) радах».

1.2. Консультаційний пункт створений рішенням Виконавчого комітету Іларіонівської селищної ради з метою ведення на його базі просвітницько-інформаційної роботи та пропаганди знань з питань захисту та дій у надзвичайних ситуаціях серед населення, не зайнятого у сфері виробництва та обслуговування, за місцем проживання.

1.3. У повсякденній діяльності консультаційний пункт керується цим Положення.

1.4. Загальне керівництво консультаційним пунктом здійснює голова селищної ради, на базі якої створений пункт.

1.5. Контроль та координацію діяльності консультаційного пункту здійснює спеціаліст відділу з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконкому Іларіонівської селищної ради.

 

2. Завдання консультаційного пункту

 

2.1. На консультаційний пункт покладаються наступні завдання:

участь у підготовці населення, не зайнятого у сфері виробництва та обслуговування, з питань захисту та дій у надзвичайних ситуаціях за тематикою, рекомендованою ДСНС України;

сприяння розвитку громадської свідомості щодо особистої та колективної безпеки;

підвищення рівня морально-психологічного стану громадян в умовах загрози та виникнення надзвичайних ситуацій.

2.2. Відповідно до покладених завдань консультаційний пункт забезпечує:

2.2.1. доведення до непрацюючого населення правил та рекомендацій щодо:

дій в умовах надзвичайних ситуацій та проявів терористичних актів;       

застосуванню засобів індивідуального та колективного захисту; надання першої долікарської само - та взаємодопомоги постраждалим;       

поведінки в несприятливих побутових і нестандартних ситуаціях; забезпечення особистої та колективної безпечної життєдіяльності в різні пори року;

створення умов для самостійного вивчення населенням матеріалів посібників, пам'яток, іншого друкованого навчально-інформаційного матеріалу, перегляду та прослуховування спеціального циклу теле - та радіопередач;

дій за попереджувальним сигналом «Увага всім!», при проведенні евакуаційних заходів тощо;

2.2.2. участь в просвітницько-інформаційній роботі та пропаганді знань серед населення з питань цивільного захисту, а також роз'яснення правил поведінки та дій в умовах виникнення надзвичайних, несприятливих побутових або нестандартних ситуацій;

2.2.3. створення та удосконалення необхідної навчально-матеріальної бази.

2.3. Безпосередня відповідальність за організацію роботи консультаційного пункту, покладається на керівника консультаційного пункту.

До проведення просвітницько-інформаційної роботи і пропаганди знань цивільного захисту серед населення залучаються (за їх згодою) активісти з числа ветеранів системи цивільного захисту, вчителі предметів «Захисник Вітчизни» та «ОБЖД», медичний персонал, громадяни, які раніше успішно пройшли повний курс навчання та мають необхідну підготовку.

2.4. Керівник консультаційного пункту, відповідає за планування заходів, які проводяться на пункті, зміст та своєчасне оновлення наочної інформації, організацію роботи консультантів з числа активістів цивільного захисту, стан навчально-матеріальної бази та зобов’язаний:

       розробляти і вести плануючі, облікові та звітні документи;

       організувати проведення консультацій з питань захисту та дій населення в умовах надзвичайних ситуацій за порядком та в обсязі, установленому виконкомом селищної ради;

       проводити інструктаж нештатних консультантів;

       забезпечувати необхідною літературою та приладами мешканців, які самостійно побажали вивчати питання щодо їх захисту та правильних дій в умовах надзвичайних ситуацій;

       вести облік заходів, проведених з навчання непрацюючого населення в закріплених за пунктом населених пунктах;

       складати звіти про виконання плану роботи пункту та надавати їх начальнику відділу з питань НС та ЦЗ виконавчого комітету селищної ради;

       складати заявки на придбання навчального приладдя, технічних засобів навчання, літератури, вести їх облік, зберігання та своєчасне списання;

       стежити за станом та порядком у приміщенні пункту;

       брати участь у заходах пропаганди знань серед населення з питань захисту та дій в умовах надзвичайних ситуацій;

       підтримувати постійну взаємодію з питань навчання населення з начальником відділу з питань НС та ЦЗ виконавчого комітету селищної ради, курсами НМЦ ЦЗ та БЖД області.

 

3. Матеріально - технічне забезпечення діяльності пунктів

 

3.1. Навчальну матеріально-технічну базу консультаційного пункту складають:

             окреме приміщення для проведення роз’яснювальної і консультаційної роботи та надання практичної допомоги населенню у самостійній підготовці до дій у надзвичайних ситуаціях за відповідними програмами, які рекомендовані ДСНС України і оснащене наочними засобами, спеціальною літературою, навчальними посібниками та іншим майном, необхідним для навчання;

       інформаційно-довідковий куток, що забезпечує доступне доведення до населення необхідної інформації з питань ЦЗ.

             Біля вхідних дверей пункту розміщується табличка з написом «Консультаційний пункт цивільного захисту виконавчого комітету Іларіонівської селищної) ради».

       У легкодоступному для огляду місці розміщуються розпорядок дня пункту, графік проведення консультацій, прізвища та телефони консультантів.

3.2. Інформаційно-довідковий куток з питань ЦЗ є обов’язковим елементом консультаційного пункту та являє собою окремий стенд з тематично оформленими планшетами.

       Тематичний зміст планшетів кутка включає:

       пам’ятку щодо порядку зв’язку з екстреними службами, які діють за скороченими телефонними номерами (101, 102, 103, 104 тощо) та комунально-аварійними службами допомоги населенню ;

       карту (схему) зони відповідальності селищної ради з інформацією про імовірні загрози техногенного характеру (аварій, катастроф на потенційно-небезпечних об’єктах;

       сигнали цивільного захисту (порядок оповіщення населення) у разі виникнення аварії, катастрофи або стихійного лиха, та дії населення з їх отриманням;

       рекомендації щодо засобів захисту від впливу небезпечних факторів імовірних загроз техногенного характеру та правил поведінки під час виникнення аварій та катастроф;

       інформацію про імовірні загрози природного характеру (стихійні лиха) відповідно до пори року та рекомендації щодо засобів захисту від них і правила поведінки під час стихійного лиха;

       схему розміщення захисних споруд ЦЗ, закріплення мешканців житлових будинків та маршрути висування до них;

       порядок отримання населенням засобів індивідуального захисту;

       порядок проведення евакуації населення із схемою розміщення та адресами збірних евакуаційних пунктів, рекомендації щодо готовності населення до проведення евакуаційних заходів;

       порядок організації прийому евакуйованого населення (при наявності такого завдання);

             рекомендації щодо захисту сільськогосподарських тварин, рослин і продуктів сільськогосподарського виробництва, продуктів харчування, фуражу і води;

3.3. Для тематичного оформлення приміщення консультаційного пункту використовуються:

       навчально-наочні посібники (плакати, стенди);

       спеціальна навчальна література з питань ЦЗ та захисту населення від дій у надзвичайних ситуаціях;

       технічні засоби навчання;

       навчальне майно.

3.4. Спеціальна навчальна література, що призначається для самостійної підготовки відвідувачів консультаційного пункту включає:

       навчальні посібники з питань цивільного захисту;

       витяги з законодавчих та нормативних актів з питань цивільного захисту населення і територій та безпеки життєдіяльності;

       пам’ятки та рекомендаційні брошури з питань охорони життя і здоров’я людини у надзвичайних, несприятливих побутових або нестандартних ситуаціях;

3.5. Технічні засоби навчання включають: комп’ютер, відеоапаратуру, прийомні пристрої ефірного мовлення

3.6. Навчальне майно консультаційного пункту включає: засоби індивідуального захисту, які рекомендовані до застосування на об’єктах; засоби пожежогасіння; засоби надання першої медичної допомоги; медичні муляжі та багатофункціональні тренажери для навчання навичкам надання першої допомоги; радіометри та дозиметри побутові.

 

4. Організація роботи консультаційного пункту

4.1. Робота консультаційного пункту організовується за річним планом роботи пункту згідно із організаційно-розпорядчими документами з підготовки населення до дій у надзвичайних ситуаціях.

План роботи пункту розробляється та підписується керівником пункту, погоджується з керівником відділу з питань надзвичайних ситуацій, цивільного захисту селищної ради і затверджується її керівником.  

Консультаційна робота здійснюється згідно з графіком роботи пункту на місяць.

 

4.2. Навчання населення, не зайнятого у сфері виробництва та обслуговування на базі консультаційного пункту здійснюється шляхом:

       проведення працівниками пункту консультацій з питань захисту та дій населення в умовах можливих надзвичайних ситуацій за рекомендаціями організаційно-методичних вказівок з питань ЦЗ;

       проведення інформаційних та агітаційних заходів (бесід, лекцій, вечорів питань і відповідей, показів відеофільмів тощо);

       розповсюдження пам’яток, листівок, посібників, прослуховування радіопередач, перегляд телепрограм з тематики захисту населення;

       забезпечення умов для самостійного вивчення населенням правил та дій в умовах надзвичайних ситуацій за рекомендованою працівниками пункту літературою та за їх консультаційною допомогою;

       участі у навчаннях та тренуваннях з цивільного захисту.

4.3. Основні організаційно-розпорядчі документи консультаційного пункту:

- витяг з рішення виконкому селищної ради про створення консультаційних пунктів на території ради;

- положення про консультаційний пункт;

- список працівників пункту, їх адреси та контактні телефони;

- посадові інструкції позаштатних працівників пункту;

- план роботи пункту на рік;

- графік надання консультацій з питань цивільного захисту та безпеки життєдіяльності працівниками пункту;

- журнал обліку консультацій.

4.4. Звітність про роботу консультаційного пункту надається до 5 числа місяця, щоквартально, до відділу з питань НС та ЦЗ виконавчого комітету Іларіонівської селищної ради.

4.5. Консультаційний пункт може використовуватися для доведення до мешканців конкретних повідомлень, що стосується їх участі у заходах цивільного захисту за місцем проживання (дій за попереджувальним сигналом «Увага всім!», при проведенні евакуаційних заходів, укритті у захисних спорудах, видачі засобів індивідуального захисту тощо).

 

 

 

Голова виконкому Д.І.Екзархов

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux